a
a
logo, huisstijl & identiteit

CAFE FLORA

Groen, familiair en het samenbrengen van de stad en een buitengevoel  in één logo en huisstijlimpressie. 

Hannah Hasseth, de drijvende kracht achter Café Flora, wist heel goed wat het karakter was van haar bedrijf. De Nelletjes maakten daar samen met haar een mooi verhaal (persoonlijkheid) bij en kregen de eer om ervoor te zorgen dat het karakter van Café Flora terug te zien was in de uitstraling. 

Uitstraling

Café Flora staat voor samen zijn, genieten van en met elkaar, natuur(lijk), beleven en persoonlijk. Dat met veel aandacht voor lokale samenwerkingen in en rondom Dordrecht. Hier een momentje samen zijn moet een beleving zijn die voor iedereen anders is. Om de natuur en het huiselijke terug te laten komen, is er gekozen voor natuur- en aardetinten. En om toch een beetje met beide benen op de grond te blijven, zoals Hannah zeker is, bleef het logo vrij strak en minimalistisch. 

Werkwijze

Samen met Hannah hebben we in een design meeting vastgesteld wat de persoonlijkheid van Café Flora is. Vanuit die brainstorm hebben we kernwaarden en kernwoorden gefilterd als uitgangspunt voor het ontwerp. Het logo dat je nu overal ziet, is het logo dat Hannah zelf heeft gekozen uit 2 voorstellen.